- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Szpital Rehabilitacyjny dla Dzieci
w Ameryce, Ameryka 21; 11-015 Olsztynek.
- W sprawach dotyczących przetwarzania danych proszę kontaktować się z Inspektor Ochrony Danych – Marzena Grabowska-Pycko, poprzez e-mail: m.pycko@ameryka.com.pl; telefonicznie
(tel. 507106511) lub listownie na adres siedziby Administratora. - Przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne w celu:
a) świadczenia usług medycznych, realizacji obowiązku prowadzenia dokumentacji medycznej oraz weryfikacji tożsamości podczas rejestracji oraz przed udzieleniem świadczenia a także do rozliczenia udzielonych świadczeń zdrowotnych z płatnikiem – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 i 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, art. 32 w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o systemie informacji o ochronie zdrowia oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
b) wywiązania się z obowiązków spoczywających na administratorze, a wynikającym z przepisów prawnych, tj. prowadzenie ksiąg rachunkowych, podatkowych– na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami ustawy o działalności leczniczej, art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia;
c) obrony praw i dochodzenia roszczeń przez administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
d) numer telefonu lub adres email mogą być przetwarzane w celu np. potwierdzenia lub anulowania wizyty lub zabiegu, poinformowania o możliwości odbioru wyniku badań – na podstawie art.6 ust. 1 lit. b) oraz f) RODO, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora Danych, jakim jest obsługa pacjenta;
W przypadku gdy jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym/opiekunem Pacjenta będącego osobą małoletnią, całkowicie ubezwłasnowolnioną lub niezdolną do świadomego wyrażania zgody przetwarzane będą również Pani/Pana dane osobowe niezbędne dla procesu leczenia.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do otrzymania świadczenia zdrowotnego. Zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta do prowadzenia dokumentacji medycznej niezbędne jest podanie co najmniej takich danych jak: imię i nazwisko, data urodzenia, oznaczenie płci, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, jeżeli został nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość. Konsekwencją niepodania danych osobowych może być odmowa udzielenia świadczenia zdrowotnego.
Państwa dane osobowe mogą być również przetwarzane na podstawie udzielonej przez Państwa zgody ( art. 6 ust 1 lit a RODO) w celu określonym w treści zgody. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. - Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane osobom nieupoważnionym. Zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona również m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń, a także w przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz administratora, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych (np. zewnętrzni dostawcy usług medycznych, rozwiązań informatycznych, audytorzy).
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez czas określony w przepisach prawa, w szczególności w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna co do zasady jest przechowywana przez okres co najmniej 20 lat, licząc od końca roku, w którym dokonano ostatniego wpisu do tej dokumentacji (chyba że szczegółowe przepisy stanowią inaczej). Dane przetwarzane na potrzeby prowadzenia rozliczeń podatkowych będą przechowywane przez okres 5 lat. licząc od końca roku. w którym powstał obowiązek podatkowy. Dane umożliwiające ustalenie, dochodzenie lub obronę przed roszczeniami będą przechowywane zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, czyli do momentu przedawnienia tych roszczeń.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz prawo przeniesienia danych osobowych. Jeżeli dane są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody przysługuje dodatkowo Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną stażysty, wolontariusza, praktykanta.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą publikacji wizerunku.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dla osób uprawnionych do korzystania z ZFSS.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą pracowników cywilnoprawnych.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą pacjentów.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą osób objętych monitoringiem.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą kandydatów do pracy.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą darczyńców.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dla oferentów.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą adresów korespondencyjnych.
Kliknij, aby zapoznać się z klauzulą informacyjną dla pracowników.